Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • grajewiak
    Rider
    • 2010
    • 582
    • Jeep

    Zamieszczone przez LUKI
    IMHO nie ma dla CAXA akcji serwisowej na łańcuch i napinacz...
    Aha, nie wiem czemu przyjąłem że jest akcja.

    Inna sprawa, że być powinna skoro teraz montują niby poorawiony osprzęt.
    Jest: Toyota Corolla 1.8 VVT-i, Jeep Grand Cherokee Overland 4x4 3.6L V6
    Była: Octavia II FL 1.2 TSI,

    Komentarz

    • arkham
      Classic
      • 2012
      • 29

      To jeszcze nie odgłos uszkodzonego popychacza.
      Ale jesteś już o włos :evil:
      Tego nie da się pomylić z żadnym innym odgłosem.
      Coś jakby Ci ktoś na kilka sekund wsadził kija w obracające się łopatki wentylatora chłodnicy.
      Nie da się przegapić.
      No cóż... Życzę wytrwałości. To JEDYNE co Ci się przyda.
      O reszcie zapomnij :evil:
      ~ NoN eSt ViVERe, sEd VaLeRe ViTaE eSt ~

      Komentarz

      • LUKI
        RS
        • 2005
        • 5776

        iFi, do kiedy masz gwarancję :?:
        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

        Komentarz

        • kris75
          Ambiente
          • 2010
          • 217

          ifi ale u Ciebue jest wszystko ok, u mnie silnik ma taki sam dzwiek po odpaleniu jak Twoj a z moim jest wszystko wporzadku.
          p.s. I niepotrzebnie nie straszcie kolegi. Tak ten silnik odpala i tyle. awaria objawia sie zupelnie innym dziwiekim.

          Komentarz

          • Marcinooo
            Rider
            • 2009
            • 332

            Zamieszczone przez kris75
            Tak ten silnik odpala i tyle. awaria objawia sie zupelnie innym dziwiekim.
            I wyjaśnione
            Mój odpala tak samo, choć mam 40 kkm i tak samo odpala nowe 1.4 TSI z przebiegiem kilkunastu kilometrów - ostatnio dokonałem porównania.

            Komentarz

            • wampajer
              Classic
              • 2009
              • 8

              Operacja się udała. Pacjent... żyje

              W dniu dzisiejszym wymieniony został kompletny rozrząd w mojej Octavi 1.4 TSI. Przebieg 77.000 km, rocznik 2009 (marzec). Wykaz części znajduje się we wcześniejszych postach; został przeze mnie uzupełniony o drugie duże koło zębate znajdujące się obok nastawnika; nie wymieniono jedynie małej zębatki na dole, wspólnej dla rozrządu i pompy oleju. Pozostałe części, śruby i uszczelnienia wymieniono na nowe).

              Zainstalowany oryginalnie nastawnik w wersji 'B' został zastąpiony nowym w rewizji 'E'.

              Wg serwisu luz na łańcuchu nie był jeszcze b. duży. Mimo to występowały opisywane tutaj problemy z kilkusekundowym terkotaniem (na zimnym i ciepłym silniku), jak również kilka przypadków, gdy niezbędny był ponowny rozruch zimnego silnika, jako że terkotanie nie ustępowało nawet po kilkudziesięciu sekundach, ruszeniu z miejsca i zwiększeniu prędkości obrotowej do 2,5 tys. obr.

              Cała operacja trwała ok. 8h. Koszt: ponad 3kPLN wraz z wymianą oleju. Cóż, portfel znacznie lżejszy, ale 'sumienie' również. W mojej ocenie ryzyko poważnej awarii było już po prostu zbyt duże.

              Wymiany dokonał Car Serwis Fabryczna w Tychach, który niniejszym zdecydowanie polecam. Temat został odpowiednio przygotowany przez tamtejszego kierownika serwisu, który wykazał się przy tym właściwym zaangażowaniem i nadzorował całość operacji. Szlak został przetarty. Obiecałem im, że w przypadku sukcesu wystawię im stosowne referencje na forum, co niniejszym czynię.


              Pozdrawiam!

              Komentarz

              • maselek2
                Drive
                • 2011
                • 90

                wampajer, dlaczego nie robiło Ci tego ASO? przecież SAP pokrywa 70%, Nie wyszło by taniej?
                Czasem trzeba długo iść, aby dojść do siebie...

                Komentarz

                • wampajer
                  Classic
                  • 2009
                  • 8

                  Zamieszczone przez maselek2
                  wampajer, dlaczego nie robiło Ci tego ASO? przecież SAP pokrywa 70%, Nie wyszło by taniej?
                  Stanowisko ASO brzmiało: partycypacja w kosztach części była możliwa w okresie 3 lat od daty zakupu samochodu (lub do przebiegu 100.000 km).

                  W ASO ceny wyjściowe części były wyższe, a po dodaniu kosztu robocizny... w sumie wyszłoby może trochę taniej (gdyby rzecz jasna poszli na ten układ). Pytanie, czy partycypowaliby w kosztach wszystkich części, czy może tylko nastawnika, a może tylko napinacza (ja wymieniłem kompletny rozrząd)?

                  Uznałem, że nie mam czasu (głównie w powodu nasilających się problemów z samochodem) na prawdopodobnie długą walkę z nimi. Poza tym - zgłoszenie w okresie gwarancji zostało przez nich krótko mówiąc zignorowane (uznano, że problemu nie ma), więc dlaczego teraz miałbym im dawać zarobić? Dla zasady - teraz ja powiedziałem: nie.

                  Komentarz

                  • iFi
                    Elegance
                    • 2012
                    • 906

                    Hejka, jestem...

                    Na razie mój silnik odpala jak należy. Tzn tak jak od nowości...


                    Zamieszczone przez kris75
                    ifi ale u Ciebue jest wszystko ok, u mnie silnik ma taki sam dzwiek po odpaleniu jak Twoj a z moim jest wszystko wporzadku.
                    p.s. I niepotrzebnie nie straszcie kolegi. Tak ten silnik odpala i tyle. awaria objawia sie zupelnie innym dziwiekim.
                    Być może tak jest. Sam już nie wiem... Ja mam bardzo wyczulone zmysły na zmiany w sposobie działania samochodu... Zaczął ostatnio odpalać tak jak nie odpalał nigdy. Zawsze robił to cichutko tak jak na filmie nr 3. Ale ostatnio zaczął czasami odpalać z takim klekotem... Tyle, że nie jest to taki głośny klekot. Dolałem oleju - było tak w 3/4 tego zmatowionego pola na bagnecie (w instrukcji jest to obszar chyba między A i B). Teraz jest powiedzmy MAX.... Może to go uciszyło?

                    Tak czy siak do ASO jadę, bo wyje mi pompa wody, nowa z resztą... Ale to już inny temat... No i zaczęły się dziwne dźwięki w zawieszeniu z przodu... Jakieś stuki puki i trzaski na progach... Dramat :/ Jak tak to będzie wyglądało to co roku będę miał wymieniane 3/4 elementów eksploatacyjnych...

                    Na razie nagrywam też uruchomienia... może gnój w końcu zaskrzeczy tak jak na jednym z filmów z zamkniętą maską. Od tamtej pory nie zdarzyło mu się ani razu.

                    Dzięki za pomoc Panowie. Pozdrawiam!

                    Komentarz

                    • czto
                      Rider
                      • 2010
                      • 546
                      • Octavia III (5E3)
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      Odebrałem dziś swoje autko z ASO. Zostawiłem w piątek z prośbą o weryfikacje pracy rorządu, tzn. zgłosiłem głośny rozruch na zimnym silniku. Fachowcy wsuchiwali się w prace silnika w piątek, sobotę, poniedziałek rano i popołuidniu. Diagnoza - TTTM!!!
                      Mój obecny przebieg 49500 km, nastawnik wymieniamny w lutym, autko już po gwarancji. Dość długo rozmawiałem z doradcami i jak grochem o ścianę. "Jest dobrze i co Pan szukasz dziury w całym". No to aczynam ściemniać, że zależy mi na rzetelnej dziagnozie, że autko po gwarancji i tak będę musiał płacić za wymianę łańcucha i robociznę, a oni przecież z tego żyją". I nic! W końcu odpalili mi demonstracyjne 1.4 TSI z 2012 i ... też klekot przez 3 sekundy.

                      PS. Nic mi nie mówili, ale chyba wgrali jakiś upgrade oprogramowania, bo moje zegary zachowują się teraz jak w ... Porsche :lol: Po przekręceniu kluczyka do pozycji II wskazówki zegarów przelatują cały zakres i wracają na swoje pozycje wyjściowe. Zaj... Ma tak ktoś?
                      2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                      2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                      2009 Renault Clio MTV 1.4
                      2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                      2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                      Komentarz

                      • Eidos71
                        RS
                        • 2011
                        • 2050
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        Zamieszczone przez czto
                        Nic mi nie mówili, ale chyba wgrali jakiś upgrade oprogramowania, bo moje zegary zachowują się teraz jak w ... Porsche :lol: Po przekręceniu kluczyka do pozycji II wskazówki zegarów przelatują cały zakres i wracają na swoje pozycje wyjściowe. Zaj... Ma tak ktoś?
                        Zwyczajny staging zegarów. Co druga O2 na forum ma to zrobione (kłania się VCDS) :diabelski_usmiech
                        Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                        MOJA FURKA

                        Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                        Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                        Komentarz

                        • Karios
                          Classic
                          • 2012
                          • 9

                          Witam wszystkich,

                          Też posiadam ten sam problem ;/
                          Octavia II FL , 1,4 TSI , grudzień 2009r , przebieg 71 tys km

                          Objawy tzw, warkotu silnika występowały już dosyć długo ale były one delikatne, w salonie mówili mi zawsze że to normalka dla tego typu silnika i że tak ma być. Od miesiąca już zbierałem się na wizytę w salonie ale po wczorajszym wieczornym odpaleniu silnika myślałem ze to już jego ostatnie tchnienie ;/ dziś odprowadziłem samochodzik do salonu i kazałem diagnozować. Jutro będę mieć odpowiedz co dalej i jak do tego ustosunkuje się SKODA.

                          Komentarz

                          • eaglemirek
                            RS
                            • 2010
                            • 14113
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            Karios, Masz jakieś pisemne podkładki od skody że zgłaszałeś wcześniej dziwną pracę silnika :?:



                            CB Harry II ASC + Triflex

                            Pozdrawiam Mirek!!

                            Komentarz

                            • Karios
                              Classic
                              • 2012
                              • 9

                              Obawiam się że oficjalnego zgłoszenia może nie być ;/ Jak serwisowałem samochód (przeglądy okresowe) to mówiłem o problemie ale zawsze mi mówili że przy zimnych silnikach i tych modelach tak jest ;/ i niema się czym przejmować (za bardzo zaufałem wiedzy pracowników serwisu). Przy odbiorze samochodu stwierdzenie: " wszystko gra jak w zegarku w Pana samochodziku " Objawy zaczęły się nasilać dopiero po jakiś 50 tys czyli po jakiś 2,5 roku użytkowania, teraz jak troszkę się ochłodziło to wygląda to już strasznie ;/

                              Komentarz

                              • eaglemirek
                                RS
                                • 2010
                                • 14113
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                Karios, Ja zgłaszałem przy 30kkm i kilka dni przed upływem gwarancji przy okazji jak wymieniali mi "kury " bo się zaczęły łuszczyć i w obu przypadkach mam potwierdzenie od Czechów na osobnym papierze że coś takiego zgłaszam :!: Więc mam cichą nadzieję że jak coś to będę miał w razie czego jakąś kartę przetargową :!:



                                CB Harry II ASC + Triflex

                                Pozdrawiam Mirek!!

                                Komentarz

                                • lend
                                  Rider
                                  • 2007
                                  • 463

                                  W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                                  ten filmik idealnie pasuje do mojego silnika więc jest tu ten warkot czy nie ma ??Bo ja metalicznego dźwięku nie słyszę.

                                  A jak usłyszę to i tak poczekam aż te poprawione części zostaną na prawdę poprawione bo na razie wygląda że z półek magazynowych schodzą stare części.

                                  A co to tego tematu to wczoraj rozmawiałem z serwisantem maszyn u mnie w pracy co jeździ 1.8 TSI i jeszcze jego 5 kolegów czyli w sumie 6 szkodników .
                                  5 z nich miało wymieniane silniki bo sie rozsypał rozrząd a 1 z nich miał inną usterkę i też wymieniony silnik.
                                  Ostatni jego szkodnik miał wymieniony silnik na 3 miesiące przed końcem leasingu czyli jakby nie patrzeć ktoś miał farta i pewnie za niewielkie pieniądze wykupił auto z nowym silnikiem.
                                  MÓJ SZKODNIK

                                  Komentarz

                                  • arkham
                                    Classic
                                    • 2012
                                    • 29

                                    :arrow: TO JEST ODGŁOS USZKODZENIA ROZRZĄDU
                                    Reszta (terkotanie) może być wariantem normy (lub preludium do powyższego)
                                    ~ NoN eSt ViVERe, sEd VaLeRe ViTaE eSt ~

                                    Komentarz

                                    • Karios
                                      Classic
                                      • 2012
                                      • 9

                                      A to ciekawe ;/
                                      to co przedstawił arkham (mam identyczne dźwięki u mnie w samochodzie) wg serwisu, który zdiagnozował dziś na podstawie swego "słuchu" : to wadliwy nastawnik ;/. W dniu dzisiejszym poszła pismo narazie do SKODA o opcje wymiany tylko tej części, info zwrotne pewnie będzie dopiero w poniedziałek.

                                      Narazie nikt nie chciał mi kwestionować tego ze skoro nastawnik jest zepsuty to i pewnie zniszczył on też części współpracujące ;/ ale tego też nie potwierdzili. Czekamy na odpowiedz od SKODA, dopiero potem otwieramy silnik i dalsza diagnoza.

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Legendarna jakość VW" :krzywy [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=a3tBTDoWqSQ&feature=player_embedded[/youtube]


                                        filmik z serii "jak to jest spiep#$one -Directed by VW :diabelski_usmiech
                                        (chyba ciekawy - dobrze na nim widać rozrząd i napinacz) [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nznuIPCgA6Y[/youtube]
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • czto
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 546
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          Fajny jest ten hiszpański filmik. Pod koniec słychać jak odpala po wymianie tego k...! Cichutko i mięciutko!
                                          Ale jaja. Na zachodzie są już firmy, którą robią interes na poprawkach technologii VW :lol:
                                          2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                                          2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                                          2009 Renault Clio MTV 1.4
                                          2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                                          2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                                          Komentarz

                                          • loyd
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 2342

                                            Zamieszczone przez arkham
                                            :arrow: TO JEST ODGŁOS USZKODZENIA ROZRZĄDU
                                            Reszta (terkotanie) może być wariantem normy (lub preludium do powyższego)
                                            U mnie jest raz w miesiącu taki odgłos.

                                            Byłem na kontroli napięcia rozrządu jakieś 10 kkm i było wszytsko ok.

                                            Komentarz

                                            • idas
                                              Elegance
                                              • 2006
                                              • 828

                                              Hmmmm...ale teraz nasuwa mi sie pytanie: skoro na aukcjach jest wiele TSI CAXA z grubym przebiegiem, to niektorzy maja po prostu pecha?
                                              Juz glupieje i nie wiem jak patrzecna te informacje. Bo jakos do akcji serwisowej to chyba na razie za malo przypadkow.

                                              Generalnie dobrze zrozumialem, ze za rozciagniecie lancucha odpowiada napinacz?
                                              VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                              VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                              Komentarz

                                              • czto
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 546
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                Zamieszczone przez idas
                                                Generalnie dobrze zrozumialem, ze za rozciagniecie lancucha odpowiada napinacz?
                                                Łańcuch się rozciąga bo ma h.. konstrukcje. Jak to gdzieś cytowali szefa jakości VW:

                                                "Osoba zajmująca się dbaniem o zachowanie odpowiedniego poziomu jakości aut VW – Frank Tuch powiedział, że zły łańcuch rozrządu w silnikach 1.4 TSI to wynik zbyt wysokiego marginesu tolerancji poziomu jakości. Dostawca problematycznych części zbyt optymistycznie określił czas graniczny zużycia łańcucha. Producent wadliwej części przetestował używane auto z silnikiem 1.4 TSI, test wykazał, że łańcuch zostawia na zębach drobne rysy, a dodatkowo powstają opiłki"

                                                W mojej firmie Pan Tuch czekałby już na swoją kolejkę w pośredniaku!!!
                                                2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                                                2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                                                2009 Renault Clio MTV 1.4
                                                2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                                                2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                                                Komentarz

                                                • idas
                                                  Elegance
                                                  • 2006
                                                  • 828

                                                  Ok, ale co do tej informacji to nie mamy zadnego potwierdzenia od kiedy jest jakis nowy lancuch (ani nawet czy nr czesci jest ten sam).
                                                  VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                                  VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                                  Komentarz

                                                  • LUKI
                                                    RS
                                                    • 2005
                                                    • 5776

                                                    Zamieszczone przez arkham
                                                    :arrow: TO JEST ODGŁOS USZKODZENIA ROZRZĄDU
                                                    Reszta (terkotanie) może być wariantem normy (lub preludium do powyższego)

                                                    ewidentnie NASTAWNIK :!:



                                                    a jak się wymienia NASTAWNIK na correct /03C 109 088 E/ to można od strzału zobaczyć w jakiej kondycji jest ŁAŃCUCH




                                                    Zamieszczone przez Karios
                                                    W dniu dzisiejszym poszła pismo narazie do SKODA o opcje wymiany tylko tej części, info zwrotne pewnie będzie dopiero w poniedziałek.
                                                    jak dziś poleciał DISS to dziś też będzie odp



                                                    Zamieszczone przez Karios
                                                    Narazie nikt nie chciał mi kwestionować tego ze skoro nastawnik jest zepsuty to i pewnie zniszczył on też części współpracujące ;/ ale tego też nie potwierdzili.
                                                    ja po wymianie NASTAWNIKA miałem wymieniany ŁAŃCUCH i NAPINACZ



                                                    PAOLO ESCO,

                                                    ten drugi filmik to nie CAXA



                                                    Zamieszczone przez loyd
                                                    Zamieszczone przez arkham
                                                    :arrow: TO JEST ODGŁOS USZKODZENIA ROZRZĄDU
                                                    Reszta (terkotanie) może być wariantem normy (lub preludium do powyższego)
                                                    U mnie jest raz w miesiącu taki odgłos.

                                                    Byłem na kontroli napięcia rozrządu jakieś 10 kkm i było wszytsko ok.
                                                    no to gratuluję specjalistów :!:


                                                    wiesz jaka była reakcja mojego magika z ASO :?:

                                                    o kurwa, Łukasz :!: nastawnik do wymiany :!:



                                                    Zamieszczone przez idas
                                                    Generalnie dobrze zrozumialem, ze za rozciagniecie lancucha odpowiada napinacz?
                                                    źle :!:


                                                    łańcuch po prostu jest z gównianego materiału, który się wyciąga :!:

                                                    u mnie akurat "tylko" o dwa ogniwka...



                                                    Zamieszczone przez idas
                                                    (ani nawet czy nr czesci jest ten sam).
                                                    numer jest ten sam
                                                    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                                    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...