To jeszcze nie odgłos uszkodzonego popychacza.
Ale jesteś już o włos :evil:
Tego nie da się pomylić z żadnym innym odgłosem.
Coś jakby Ci ktoś na kilka sekund wsadził kija w obracające się łopatki wentylatora chłodnicy.
Nie da się przegapić.
No cóż... Życzę wytrwałości. To JEDYNE co Ci się przyda.
O reszcie zapomnij :evil:
ifi ale u Ciebue jest wszystko ok, u mnie silnik ma taki sam dzwiek po odpaleniu jak Twoj a z moim jest wszystko wporzadku.
p.s. I niepotrzebnie nie straszcie kolegi. Tak ten silnik odpala i tyle. awaria objawia sie zupelnie innym dziwiekim.
W dniu dzisiejszym wymieniony został kompletny rozrząd w mojej Octavi 1.4 TSI. Przebieg 77.000 km, rocznik 2009 (marzec). Wykaz części znajduje się we wcześniejszych postach; został przeze mnie uzupełniony o drugie duże koło zębate znajdujące się obok nastawnika; nie wymieniono jedynie małej zębatki na dole, wspólnej dla rozrządu i pompy oleju. Pozostałe części, śruby i uszczelnienia wymieniono na nowe).
Zainstalowany oryginalnie nastawnik w wersji 'B' został zastąpiony nowym w rewizji 'E'.
Wg serwisu luz na łańcuchu nie był jeszcze b. duży. Mimo to występowały opisywane tutaj problemy z kilkusekundowym terkotaniem (na zimnym i ciepłym silniku), jak również kilka przypadków, gdy niezbędny był ponowny rozruch zimnego silnika, jako że terkotanie nie ustępowało nawet po kilkudziesięciu sekundach, ruszeniu z miejsca i zwiększeniu prędkości obrotowej do 2,5 tys. obr.
Cała operacja trwała ok. 8h. Koszt: ponad 3kPLN wraz z wymianą oleju. Cóż, portfel znacznie lżejszy, ale 'sumienie' również. W mojej ocenie ryzyko poważnej awarii było już po prostu zbyt duże.
Wymiany dokonał Car Serwis Fabryczna w Tychach, który niniejszym zdecydowanie polecam. Temat został odpowiednio przygotowany przez tamtejszego kierownika serwisu, który wykazał się przy tym właściwym zaangażowaniem i nadzorował całość operacji. Szlak został przetarty. Obiecałem im, że w przypadku sukcesu wystawię im stosowne referencje na forum, co niniejszym czynię.
wampajer, dlaczego nie robiło Ci tego ASO? przecież SAP pokrywa 70%, Nie wyszło by taniej?
Stanowisko ASO brzmiało: partycypacja w kosztach części była możliwa w okresie 3 lat od daty zakupu samochodu (lub do przebiegu 100.000 km).
W ASO ceny wyjściowe części były wyższe, a po dodaniu kosztu robocizny... w sumie wyszłoby może trochę taniej (gdyby rzecz jasna poszli na ten układ). Pytanie, czy partycypowaliby w kosztach wszystkich części, czy może tylko nastawnika, a może tylko napinacza (ja wymieniłem kompletny rozrząd)?
Uznałem, że nie mam czasu (głównie w powodu nasilających się problemów z samochodem) na prawdopodobnie długą walkę z nimi. Poza tym - zgłoszenie w okresie gwarancji zostało przez nich krótko mówiąc zignorowane (uznano, że problemu nie ma), więc dlaczego teraz miałbym im dawać zarobić? Dla zasady - teraz ja powiedziałem: nie.
Na razie mój silnik odpala jak należy. Tzn tak jak od nowości...
Zamieszczone przez kris75
ifi ale u Ciebue jest wszystko ok, u mnie silnik ma taki sam dzwiek po odpaleniu jak Twoj a z moim jest wszystko wporzadku.
p.s. I niepotrzebnie nie straszcie kolegi. Tak ten silnik odpala i tyle. awaria objawia sie zupelnie innym dziwiekim.
Być może tak jest. Sam już nie wiem... Ja mam bardzo wyczulone zmysły na zmiany w sposobie działania samochodu... Zaczął ostatnio odpalać tak jak nie odpalał nigdy. Zawsze robił to cichutko tak jak na filmie nr 3. Ale ostatnio zaczął czasami odpalać z takim klekotem... Tyle, że nie jest to taki głośny klekot. Dolałem oleju - było tak w 3/4 tego zmatowionego pola na bagnecie (w instrukcji jest to obszar chyba między A i B). Teraz jest powiedzmy MAX.... Może to go uciszyło?
Tak czy siak do ASO jadę, bo wyje mi pompa wody, nowa z resztą... Ale to już inny temat... No i zaczęły się dziwne dźwięki w zawieszeniu z przodu... Jakieś stuki puki i trzaski na progach... Dramat :/ Jak tak to będzie wyglądało to co roku będę miał wymieniane 3/4 elementów eksploatacyjnych...
Na razie nagrywam też uruchomienia... może gnój w końcu zaskrzeczy tak jak na jednym z filmów z zamkniętą maską. Od tamtej pory nie zdarzyło mu się ani razu.
Odebrałem dziś swoje autko z ASO. Zostawiłem w piątek z prośbą o weryfikacje pracy rorządu, tzn. zgłosiłem głośny rozruch na zimnym silniku. Fachowcy wsuchiwali się w prace silnika w piątek, sobotę, poniedziałek rano i popołuidniu. Diagnoza - TTTM!!!
Mój obecny przebieg 49500 km, nastawnik wymieniamny w lutym, autko już po gwarancji. Dość długo rozmawiałem z doradcami i jak grochem o ścianę. "Jest dobrze i co Pan szukasz dziury w całym". No to aczynam ściemniać, że zależy mi na rzetelnej dziagnozie, że autko po gwarancji i tak będę musiał płacić za wymianę łańcucha i robociznę, a oni przecież z tego żyją". I nic! W końcu odpalili mi demonstracyjne 1.4 TSI z 2012 i ... też klekot przez 3 sekundy.
PS. Nic mi nie mówili, ale chyba wgrali jakiś upgrade oprogramowania, bo moje zegary zachowują się teraz jak w ... Porsche :lol: Po przekręceniu kluczyka do pozycji II wskazówki zegarów przelatują cały zakres i wracają na swoje pozycje wyjściowe. Zaj... Ma tak ktoś?
2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
Nic mi nie mówili, ale chyba wgrali jakiś upgrade oprogramowania, bo moje zegary zachowują się teraz jak w ... Porsche :lol: Po przekręceniu kluczyka do pozycji II wskazówki zegarów przelatują cały zakres i wracają na swoje pozycje wyjściowe. Zaj... Ma tak ktoś?
Zwyczajny staging zegarów. Co druga O2 na forum ma to zrobione (kłania się VCDS) :diabelski_usmiech
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
Też posiadam ten sam problem ;/
Octavia II FL , 1,4 TSI , grudzień 2009r , przebieg 71 tys km
Objawy tzw, warkotu silnika występowały już dosyć długo ale były one delikatne, w salonie mówili mi zawsze że to normalka dla tego typu silnika i że tak ma być. Od miesiąca już zbierałem się na wizytę w salonie ale po wczorajszym wieczornym odpaleniu silnika myślałem ze to już jego ostatnie tchnienie ;/ dziś odprowadziłem samochodzik do salonu i kazałem diagnozować. Jutro będę mieć odpowiedz co dalej i jak do tego ustosunkuje się SKODA.
Obawiam się że oficjalnego zgłoszenia może nie być ;/ Jak serwisowałem samochód (przeglądy okresowe) to mówiłem o problemie ale zawsze mi mówili że przy zimnych silnikach i tych modelach tak jest ;/ i niema się czym przejmować (za bardzo zaufałem wiedzy pracowników serwisu). Przy odbiorze samochodu stwierdzenie: " wszystko gra jak w zegarku w Pana samochodziku " Objawy zaczęły się nasilać dopiero po jakiś 50 tys czyli po jakiś 2,5 roku użytkowania, teraz jak troszkę się ochłodziło to wygląda to już strasznie ;/
Karios, Ja zgłaszałem przy 30kkm i kilka dni przed upływem gwarancji przy okazji jak wymieniali mi "kury " bo się zaczęły łuszczyć i w obu przypadkach mam potwierdzenie od Czechów na osobnym papierze że coś takiego zgłaszam :!: Więc mam cichą nadzieję że jak coś to będę miał w razie czego jakąś kartę przetargową :!:
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
ten filmik idealnie pasuje do mojego silnika więc jest tu ten warkot czy nie ma ??Bo ja metalicznego dźwięku nie słyszę.
A jak usłyszę to i tak poczekam aż te poprawione części zostaną na prawdę poprawione bo na razie wygląda że z półek magazynowych schodzą stare części.
A co to tego tematu to wczoraj rozmawiałem z serwisantem maszyn u mnie w pracy co jeździ 1.8 TSI i jeszcze jego 5 kolegów czyli w sumie 6 szkodników .
5 z nich miało wymieniane silniki bo sie rozsypał rozrząd a 1 z nich miał inną usterkę i też wymieniony silnik.
Ostatni jego szkodnik miał wymieniony silnik na 3 miesiące przed końcem leasingu czyli jakby nie patrzeć ktoś miał farta i pewnie za niewielkie pieniądze wykupił auto z nowym silnikiem.
A to ciekawe ;/
to co przedstawił arkham (mam identyczne dźwięki u mnie w samochodzie) wg serwisu, który zdiagnozował dziś na podstawie swego "słuchu" : to wadliwy nastawnik ;/. W dniu dzisiejszym poszła pismo narazie do SKODA o opcje wymiany tylko tej części, info zwrotne pewnie będzie dopiero w poniedziałek.
Narazie nikt nie chciał mi kwestionować tego ze skoro nastawnik jest zepsuty to i pewnie zniszczył on też części współpracujące ;/ ale tego też nie potwierdzili. Czekamy na odpowiedz od SKODA, dopiero potem otwieramy silnik i dalsza diagnoza.
filmik z serii "jak to jest spiep#$one -Directed by VW :diabelski_usmiech
(chyba ciekawy - dobrze na nim widać rozrząd i napinacz) [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nznuIPCgA6Y[/youtube]
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Fajny jest ten hiszpański filmik. Pod koniec słychać jak odpala po wymianie tego k...! Cichutko i mięciutko!
Ale jaja. Na zachodzie są już firmy, którą robią interes na poprawkach technologii VW :lol:
2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
Hmmmm...ale teraz nasuwa mi sie pytanie: skoro na aukcjach jest wiele TSI CAXA z grubym przebiegiem, to niektorzy maja po prostu pecha?
Juz glupieje i nie wiem jak patrzecna te informacje. Bo jakos do akcji serwisowej to chyba na razie za malo przypadkow.
Generalnie dobrze zrozumialem, ze za rozciagniecie lancucha odpowiada napinacz?
Generalnie dobrze zrozumialem, ze za rozciagniecie lancucha odpowiada napinacz?
Łańcuch się rozciąga bo ma h.. konstrukcje. Jak to gdzieś cytowali szefa jakości VW:
"Osoba zajmująca się dbaniem o zachowanie odpowiedniego poziomu jakości aut VW – Frank Tuch powiedział, że zły łańcuch rozrządu w silnikach 1.4 TSI to wynik zbyt wysokiego marginesu tolerancji poziomu jakości. Dostawca problematycznych części zbyt optymistycznie określił czas graniczny zużycia łańcucha. Producent wadliwej części przetestował używane auto z silnikiem 1.4 TSI, test wykazał, że łańcuch zostawia na zębach drobne rysy, a dodatkowo powstają opiłki"
W mojej firmie Pan Tuch czekałby już na swoją kolejkę w pośredniaku!!!
2004 Renault Thalia 1.4 RT,
2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
2009 Renault Clio MTV 1.4
2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów
a jak się wymienia NASTAWNIK na correct /03C 109 088 E/ to można od strzału zobaczyć w jakiej kondycji jest ŁAŃCUCH
Zamieszczone przez Karios
W dniu dzisiejszym poszła pismo narazie do SKODA o opcje wymiany tylko tej części, info zwrotne pewnie będzie dopiero w poniedziałek.
jak dziś poleciał DISS to dziś też będzie odp
Zamieszczone przez Karios
Narazie nikt nie chciał mi kwestionować tego ze skoro nastawnik jest zepsuty to i pewnie zniszczył on też części współpracujące ;/ ale tego też nie potwierdzili.
ja po wymianie NASTAWNIKA miałem wymieniany ŁAŃCUCH i NAPINACZ
Komentarz